17 iunie 2013

Castraveti in saramura pentru vara


                                      castraveti murati



Ingrediente pentru doua borcane  de 1,7 kg:

  • 1,5 kg castraveti mai grosi
  • 3-4 flori de marar
  • 1 capatana de usturoi
  • piper boabe
  • 2 cepe
  • 3-4 frunze de dafin
  • 3-4 frunze de visin ( optional )
  • 1 ardei iute ( eu n-am avut acum )
  • 2 kg apa
  • 2 linguri cu varf sare grunjoasa
Mod de preparare :

Castravetii se spala si li se taie capetele pentru a se acri mai repede.
Se aseaza pe fundul borcanelor florile de marar si ceapa taiata rondele, apoi asezam castravetii cat mai optim. Se pun printre ei cateii de usturoi, boabele de piper, foile de dafin, frunzele de visin si ardeiul iute taiat felii.
Se pregateste saramura amestecand apa calduta cu sare. Eu nu fierb apa, o las calduta pana se topeste bine sarea. Turnam peste castraveti.
Nu umpleti borcanele deoarece in momentul fermentarii ar putea da pe afara.
Se pune o farfuriuta deasupra ( eu am pus capac doar pentru foto ) si se lasa la soare pentru 2-3 zile.

Se pot folosi ca garnitura sau se poate face mancarica de castraveti.

                       castraveti murati

Pofta buna !

2 comentarii:

  1. pai nu se vantura?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La aceasta reteta de vara, rapida, eu nu ii vantur. Nu mi s-a intamplat niciodata nimic rau cu zeama, nu s-a tulburat. Daca ii tii la soare, in cateva zile se acresc si ii poti folosi.

      Ștergere

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...