15 martie 2013

Ciorba de cocos




                             Bors de cocos

De ceva vreme ma bate gandul sa ma las de carne. Nu stiu voua cum vi se pare, dar in ultima vreme am impresia ca  puiul ( sau curcanul ) pe care-l cumpar de la supermarket nu mai are niciun gust. Asa ca m-am hotarat , voi consuma doar carne de pasare crescuta la tara. Chiar daca primesc destul de rar un cocos sau o gaina, prefer s-o savurez cat de mult pot. Asa imi dau seama cat de mult imi lipseste viata la tara, copilaria alaturi de bunici si aerul curat, nepoluat. N-au ramas in satul bunicilor decat cateva batranele ce greu razbesc in viata dura de astazi.Mi-e dor de vremurile de odinioara !
Sa ramanem totusi intr-o nota optimista si sa purcedem la realizarea unei ciorbe gustoase.

Ingrediente :

  • 1 cocos crescut la curte
  • 4 morcovi
  • 2 radacini patrunjel
  • 2 buc pastarnac
  • 1 telina mica
  • 1 ceapa sau/si 2 cepe verzi
  • 2 buc ardei gras
  • 2 legaturi leustean
  • 1 cartof
  • sare
  • 1 litru de bors
  • 1 galbenus (optional)
  • 100 ml smantana pentru servit
Carnea bine curatata si portionata se pune la fiert in 3 litri de apa rece cu o lingurita de sare. Se aduna bine spuma si se controleaza cu o furculita daca este bine patrunsa. Pulpele si pieptul le-am pastrat si le-am facut ostropel, urmeaza reteta cat de curand.

 Zarzavatul, mai putin cartoful si ardeiul gras, se spala, se curata si se toaca cubulete.

 Calim doua minute cu putin  ulei pentru a obtine o aroma mai pronuntata si pentru culoarea galbena pe care o da morcovul.
 Taiem cartoful cubulete
 si ardeiul gras julienne.
 Adaugam peste zarzavatul calit zeama in care a fiert cocosul, strecurata, impreuna cu bucatile de carne. Lasam sa fiarba cinci minute.
 Adaugam cartoful si ardeiul gras, ptrivim de sare si mai lasam zece minute la foc mediu, cu capac.
 Fierbem borsul separat si-l adaugam la ciorba. In mod normal, tot procesul de fierbere al zarzavatului nu va depasi 20 minute. Stingem focul si adaugam leusteanul.
Se poate drege cu un galbenus si smantana. De data asta, am lasat-o nedreasa, dar am servit-o cu smantana si ardei iute.

Pofta buna !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...