18 iunie 2013

Gem de cirese



dulceata de cirese

Este pentru prima data cand fac gem de cirese, pana acum le-am consumat ca atare..Am cumparat o cantitate mica, pentru proba, din care au rezultat doar doua borcanele. Mi-a placut foarte mult, asadar in week-end am in plan sa mai fac, insa voi incerca si cu cirese albe.

Ingrediente :

  • 900 gr cirese rosii pietroase
  • 200 gr zahar gelifiant
  • zeama de la 1/2 lamaie
  • 100 ml apa



Mod de preparare :

Curatam ciresele de codite, le spalam si le scoatem samburii.




Punem la fiert apa impreuna cu zaharul si lasam pana siropul este bine legat. Nu dureaza mai mult de 15 minute.
Adaugam fructele si cand incepe sa fiarba indepartam spuma formata.

Pentru ca imi place ca fructele sa ramana intregi, cam dupa aproximativ 20 de minute de cand a inceput sa fiarba scoatem din zeama, lasand doar atat cat ciresele sa fie acoperite.
Am adaugat zeama de lamaie si am mai lasat inca 10 minute la foc mic. 
Punem cateva picaturi de lichid pe o farfurie si daca acestea isi pastreaza forma timp de 1-2 minute ramanand ca boaba de roua, bine conturata, inseamna ca gemul este gata.
Il punem fierbinte in borcanele bine spalate si uscate. Le inchidem bine si le lasam 15-20 minute cu capul in jos, pentru a se forma vid. Apoi le intoarcem si le lasam acoperite cu o patura pana a doua zi.

Zeama pe care am dat-o deoparte am pus-o la fiert la foc mic pana a devenit jeleu. 

Pofta buna !

dulceata de cirese

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...