24 februarie 2014

Brownie bottom cheesecake


....sau Negresa cu branza !


cheescake



Gasesc deseori pe net bloguri care au  fotografii de revista, care ma inspira si nu ma lasa sa-mi vad linistita de dieta. Stiind ca am in frigider branza Ricotta pe care n-am putut manca-o ca atare, am cautat sa prepar ceva bun, racoritor, o combinatie de branza cu ciocolata. Cam asa am ajuns la aceasta prajiturica.

Ingrediente:

pentru blatul de ciocolata

  • 90 gr unt
  • 70 gr ciocolata 85% cacao ( se poate folosi si cu 70%)
  • 30 gr cacao
  • 160 gr zahar
  • 2 oua
  • 60 ml lapte
  • 40 gr faina
pentru stratul de branza
  • 350 gr Ricotta
  • 150 gr zahar
  • 3 oua
  • semintele de la 1/2 baton de vanilie
  • 150 ml iaurt grecesc
Mod de preparare :

1. Amestecati untul si ciocolata la Bain Marie pana se omogenizeaza. Dati deoparte si adaugati zaharul, amestecand in continuare pana la topirea acestuia. Se lasa putin la racit.
2. Adaugati ouale pe rand si laptele amestecului de ciocolata si mixati pana la omogenizare. 
3. La final se adauga faina si cacaoa cernute, amestecand uor cu telul.
4. Se toarna compozitia intr-o forma cu diametrul de 22 cm, tapetata cu hartie de copt si unt si se niveleaza cu ajutorul unei spatule. Coaceti la foc mediu in cuptorul preincalzit, zece minute ( 180°C ), atat cat sa se formeze o crusta si amestecul de branza sa nu se intrepatrunda cu blatul.
5. Pentru stratul de branza, mixati branza cu zaharul, apoi adaugati semintele de vanilie, iaurtul si ouale pe rand. Turnati amestecul peste stratul de ciocolata, nivelati usor, fara sa apasati, evitand astfel intrepatrunderea straturilor.
6. Lasati la copt, la 200°C, timp de 30 minute. Eu am tinut-o mai mult, am avut impresia ca ramane necoapta, insa pe masura ce se raceste, aceasta se intareste. Asadar, lasati in cuptor cheesecake-ul 20-25 min, dupa care stingeti focul si lasati la racit in interior cu usa de la aragaz intredeschisa. Racirea fiind lenta, se va evita craparea stratului de branza.
7. Puteti orna cu ciocolata , sau puteti lasa prajiturica simpla.

Pofta buna !







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...