7 octombrie 2012

Rosii uscate pentru iarna



Cand am auzit prima data de rosii uscate, am fost putin reticenta. Nu-mi imaginam ca pot fi atat de gustoase. Mai bine zis delicioase. N-aveam nimic de pierdut decat sa incerc o data si sa-mi fac o parere.
Ei bine, acum stiu. Sunt exceptionale.
Stiu ca exista mai multe metode de uscare cum ar fi la soare sau cu ajutorul aparatului de deshidratat.. Dar cum deshidrator nu am si la soare nu le usuc, avand in vedere praful din Bucuresti, am ales metoda uscarii  in cuptor.
Deocamdata, le-am degustat cu putina paine, intingand cu nesat in uleiul aromat, alaturi de un gratar de pui.
Astept si alte idei de folosire de la cei mai putin novice in utilizarea acestei delicatese.

Deschid aici o listra de intrebuintari , pe masura ce le gasesc :
                                                              - simple, cu crutoane
                                                              - pizza
                                                              - la supa crema de legume, se face la blender un sos din 4-5 rosii cu 2-3 catei de usturoi, sos in care se tavalesc crutoanele                                              

 Ingrediente :

  • rosii
  • sare, piper
  • ierburi aromate
  • 3-4 catei de usturoi
  • ulei de masline

Rosiile pe care le-am folosit au fost coapte, tari si de marimea unei caise. Le-am taiat in doua, le-am curatat de cotor si le-am asezat in tava tapetata cu hartie de copt.
Se dau cu sare, piper si ieburi aromatice, lasandu-le la foc minim, in jur de 3-4 ore pe raftul de sus al aragazului, cu usa intredeschisa.

Asa arata la final.
Se aseaza in borcane si se preseaza, punand printre ele usturoi taiat felii . Turnam ulei de masline pana sunt acoperite in intregime si punem capacul.
Eu le-am pastrat in frigider pana la servire, mi-a fost frica sa le las in camara, sa nu fermenteze.

Imi pare rau ca nu mi-am facut provizii pentru la iarna. Poate mai gasesc acum , pe final de toamna  rosii care se preteaza la uscat.

Sa aveti pofta !


5 comentarii:

  1. Eu inca n-am facut, ma pregatesc pentru anul viitor, ca anul asta n-a fost anul conservelor/bunatatilor pentru camara pentru mine :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi pare rau ca nu le-am incercat mai devreme. Mi-as fi gasit timp sa fac cateva borcane. In general, stau cam prost la capitolul timp,iar acum, rosiile sunt pe trecute.

    RăspundețiȘtergere
  3. este ceva cu adevarat divin,mie mi-au placut foarte mult!

    RăspundețiȘtergere
  4. Răspunsuri
    1. N-am apucat sa le fac si cu alte arome, poate la anul ! Si mie imi plac muuuuuult !

      Ștergere

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...