14 martie 2014

Gulas din carne de curcan




Recunosc, visez demult sa fac un gulas la ceaun, in curte, la foc de lemne, insa pana atunci mai e cale lunga. Iubesc aceasta mancarica de cand sunt mica, si-o prepar cum am vazut la mama. La reteta originala, din cate am citit, carnea folosita ar trebui sa fie de vacuta, dar mi se pare mult mai gustos cu carne de curcan, mai ales ca eu nu gatesc cu afumatura sau carne de porc. Voi puteti s-o faceti cu ciolan afumat, n-am nimic impotriva. Am putea spune ca sunt variatiuni pe aceeasi tema, unii prefera condimentat, altii picant sau cu multe galuste, sau.... puteti alege cum va place, nu e nimic batut in cuie. La mine comanda este "cu multe galuscute".

Ingrediente :
  • 1 ceapa alba
  • 1 ceapa rosie
  • 1ardei gras rosu 
  • 1 morcov
  •  3, 4 linguri ulei pentru calit
  • 300 gr carne curcan
  • 1 cartof mare ( sau doi potriviti )
  • 2 linguri pasta de ardei
  • 1/2 lingurita boia dulce
  • 1/2 lingurita chilli, fulgi
  • 1/2 lingurita chimion ( optional )
  • 2 frunze de dafin
  • piper, sare
  • 1 lingura pasta de rosii
  • patrunjel
  • 2 oua, faina si gris in cantitati egale
Mod de preparare :

1. Ceapa alba si rosie se taie solzisori, se da cu sare si se pune la calit in ulei. Adaugam si morcovul ras pe razatoarea cu gauri mari. Lasam trei patru minute pana ce se inmoaie ceapa ( eu n-o las sa se faca aurie, tin la ficatul meu ), apoi adaugam ardeiul gras taiat julienne si mai lasam putin pana se incorporeaza bine cu celelalte ingrediente. 
2. Carnea spalata bine se taie cubulete si se pune la calit pana ce incepe sa se rumeneasca usor.
3. Peste ceapa adaugam carnea, cartofii taiati cubulete, foile de dafin, pasta de ardei,  boiaua dulce si fulgii de chilli. Turnam doua pahare de apa ( cam 500 grame ) si lasam la fiert. Cand cartofii sunt aproape gata ( trebuie sa tinem cont ca vor mai fierbe impreuna cu galustile si nu trebuie sa se sfarame ) punem bulionul diluat cu putina apa si potrivim de sare si piper.
4. Pregatim galustile. Se bat doua oua cu putina sare adaugand pe rand cate o lingura de faina si una de gris pana ce obtinem un aluat consistent. Ca idee, galustile se pot face doar din faina, sunt chiar mai fine la gust. Se ia cate o lingurita de aluat si se toarna in gulas. Se lasa la fiert cateva minute, proband daca sunt moi. In mod normal, gulasul trebuie sa fie zemos, insa noua ne place putin mai scazut, de aceea l-am pus la cuptor 10-15 minute. La final, cine doreste, poate prasara patrunjel tocat. 



Pofta buna !


2 comentarii:

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...