8 ianuarie 2013

Piftie de curcan



N-am facut niciodata piftie de porc si nici n-am sa fac vreodata. Cea de curcan este perfecta din punctul meu de vedere. Din pacate, n-o fac atat de des pe cat mi-as dori din cauza timpului de preparare destul de indelungat. Oricum ar fi, merita incercata !


 Ingrediente :
  • 2 aripi curcan
  • 1 pulpa inferioara ( ciocanel )
  • 2 morcovi
  • 1 pastarnac
  • 1 telina mica
  • 1 patrunjel
  • 1 ceapa
  • 3-4 foi de dafin
  • boabe de piper
  • boabe de mazare fiarta si 1 ou fiert pentru decor
  • 2 capatani de usturoi
  • 2 plicuri gelatina 
  • sare
Mod de preparare :

Se spala bine carnea si se pune la fiert in 5-6 litri de apa. La inceput, se va da focul iute si se va lua spuma formata. Apoi, reducem focul, adaugam sarea si lasam sa fiarba 3-4 ore. Atentie, toata apa se adauga de la inceput, nu se mai completeaza pe parcurs !


Cam la jumatatea perioadei , adaugam atat piperul boabe, foile de dafin cat si  legumele curatate si le lasam si pe ele sa fiarba impreuna cu carnea.
Cand a inceput sa se desprinda de pe os, se scoate carnea si se lasa la racit.
Morcovul se taie rondele si eventual se decupeaza pentru un design atragator :).
Se aseaza in boluri bucatelele de carne , morcovul, feliile de ou si boabele de mazare, apoi carnea.
Cand zeama este calduta, adaugam usturoiul pisat si gelatina preparata conform instructiunilor.
Eu am facut proba, sa vad daca e  nevoie de gelatina. Am pus cateva linguri de zeama intr-un castronel, am dat la rece si am asteptat sa vad daca se incheaga bine. Totul a fost perfect, insa, ca de fiecare data nu vreau sa risc si adaug totusi gelatina.
Se toarna usor zeama in boluri peste carne si legume trecandu-se prin strecuratoare.



Se lasa la racit cateva ore. Se poate servi cu mustar sau cu hrean ras.

Pofta buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...