11 octombrie 2013

Tarta cu prune



tarta cu fructe

Tarta este inspirata de la Edith. Am facut-o a doua oara si parca nici acum nu ne-am saturat  Este cremoasa si aromata. Daca folositi prune din soiul President ( fruct de marime mare, forma alungita, carnoasa, suculenta si neaderenta la sambure) atunci rezultatul este unul de exceptie.

Ingrediente aluat  :
  • 300 gr faina
  • 150 gr unt
  • 80 gr zahar
  • 1 ou
  • un praf de sare
  • 2-3 linguri de apa rece
Ingrediente umplutura :
  • 14-16 prune
  • 2 oua
  • 150 ml smantana lichida
  • 8 linguri de zahar
  • 1 lingura amidon
  • vanilie

Pentru aluat, amestecam toate ingredientele pana la omogenizare. Se lasa aluatul invelit intr-o folie la frigider cca 30 minute, apoi se intinde o foaie si se aseaza intr-o forma de 28 cm. Ca sa-si pastreze forma, vom aseza in interior o hartie de copt peste care punem boabe de fasole. ( eu am pus samburii de la prune ) Intepam cu furculita in cateva locuri si dam la cuptorul preincalzit aproximativ 15-20 minute.
Intre timp, spalam prunele si le taiem feliute. Eu le-am pregatit dinainte, ca sa folosesc samburii la copt. Asezam feliile de prune peste aluat in cercuri concentrice, iar deasupra turnam oul amestecat cu smantana lichida, zaharul, vanilia si amidonul.
Coacem pana cand oul s-a inchegat, aproximativ 30 minute si lasam la racit.
Noi am servit-o rece. Este foarte gustoasa !

                    

                    

Pofta buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...