4 septembrie 2012

Spaghetti Soleil


spaghete cu legume

Stiiiiiuuuuuu, stiu ca am pus prea mult in farfurie, dar tot ce face sotul meu este exceptional. Tocmai de aceea, le-am denumit Spaghetti Soleil . Nu te poti abtine sa nu mananci doua portii din tot ce face. De fiecare data cand gateste, preferam ( atat eu cat si fiica mea ) sa renuntam la tot si sa ne infruptam din preparatele lui. 

Am gasit in piata rosii cherry dulci si aromate, cu mirosul specific al rosiilor crescute in gospodariile de la tara de acum 30 de ani, cand tot ce se cultiva era natural, fara chimicale.
Mare pacat ca au mai ramas putini producatori care cultiva rosii romanesti, ceilalti preferand seminţele de tomate din import, oferindu-le cumparatorilor doar rosii aspectuase, fara niciun gust, multumindu-se doar cu recolte-record.

Unde sunt vremurile de odinioara cand ne saturam mancand o rosie din gradina bunicilor, cautand-o printre vrejuri pe cea mai coapta si cea mai frumoasa ? In caz ca se intreaba cineva, in poza de jos sunt chiar eu, acum 40 si putini ani..............


 

Cu multumirea de a fi gasit acele rosii gustoase de care va povesteam, iata ce bunatate a rezultat :

Ingrediente  :                          1 pachet Spaghettoni Barilla n.7
                                                      4 rosii mari
                                                      patrunjel, busuioc
                                                      chilli fulgi
                                                      piper negru macinat   
                                                      2 morcovi
                                                      1 pastarnac
                                                      1 telina mica
                                                      1 ceapa rosie
                                                      ulei de masline, 100 ml
                                                      400 gr rosii cherry
                                                      sare, dupa gust
                                                      

Pentru inceput se realizeaza sosul de baza. Se curata de coaja si se maruntesc cele 4 rosii , punandu-se la fiert cu sarea si jumatate din cantitatea de ulei.


Cand sunt fierte si apa s-a evaporat, asta insemnand cam 15 minute, adaugam verdeata tocata si fulgii de chili. Dam la o parte si ne ocupam de legume.
       
Se pun la calit in restul de ulei de masline ceapa taiata feliute mai mari si radacinoasele curatate si taiate bastonase. Adaugam sare dupa gust.
Cand s-au inmuiat, se adauga rosiile cherry si se asteapta pana totul se omogenizeaza.
Se toarna apoi sosul de rosii initial si se mai lasa 2-3 minute.  Gustam si mai adaugam daca e cazul sare si piper.

Cum se spune prin targ ? Am lins farfuria !

Pofta buna va doresc !









Un comentariu:

  1. ce fetita dragalasa ati fost si ce de rosii naturale, imi suna cunsocut cu cautatul de rosii prin gradina si eu faceam al fel in gradina bunicilor ,mi ati trezit niste amintiri frumoase,am notat reteta, pare delicioasa,Mari;

    RăspundețiȘtergere

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...