15 mai 2013

Salata de linte cu rosii sotate



Fiind tot mai preocupata de alimentatia vegetariana, am inceput sa caut retete simple si gustoase, cu valoare nutritiva ridicata. Am ales de data aceasta ca ingredient principal lintea. Pentru cine nu stie, o portie de 100 gr de linte contine 26 de grame de  proteine, asigurand organismului  60% din cantitatea necesara zilnica de fier. Totodata scade nivelul colesterolului, iar numarul de calorii/portie este foarte mic (200). Continutul de fibre este ridicat, fapt ce duce la senzatia de satietate.
Ingrediente :

  • 2 cepe verzi ( sau 1 ceapa uscata )
  • 2 fire usturoi verde
  • 4-5 catei de usturoi
  • 3-4 linguri ulei de masline
  • sare, piper
  • 1/2 lingurita mirodenia ( merge si doar cu sare si piper )
  • 75 gr linte ( eu am avut verde )
  • 75 gr bulgur
  • 4-5 rosii
  • 1 legatura patrunjel
  • zema de la o lamaie
Preparare : 

Intr-o tigaie punem la calit ceapa si usturoiul taiate marunt, apoi adaugam cateii de usturoi maruntiti cu aparatul. 


Adaugam rosiile taiate cubulete si lasam la sotat cateva minute, la foc  iute pana se evapora lichidul.
Separat, se fierbe lintea, schimbandu-se apa de doua ori.Cand e bine fiarta, o strecuram si o adaugam impreuna cu bulgur-ul ( pe care l-am fiert 5 min in apa cu sare, apoi l-am strecurat ) peste amestecul de rosii.
Lasam pe foc inca un minut pana ce acestea s-au combinat , apoi tragem tigaia de pe foc si adaugam patrunjelul.Cand s-a racit, asezonam cu zeama de lamaie. Se poate servi atat calda cat si rece.

Pofta buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...