29 august 2012

Supa de pasare cu galuste de gris



supa de pui


Mica fiind, mi-am petrecut copilaria la bunici. Chiar si-acum, dupa o lunga perioada de timp imi amintesc cu nostalgie aroma si gustul supei de pasare de tara.
Bunica o gatea mai mult iarna, in special cand noi, nepotii eram raciti. Stia foarte bine proprietatile ei curative, iar noi simteam pe pielea noastra efectul vindecarii sorbind-o cat puteam de fierbinte. Am pastrat reteta bunicii, atat mama cat si eu o preparam pastrand traditia „casei”.
Cu taitei sau galusti, este absolut delicioasa.
Multumesc matusii mele care mi-a oferit acest cocos, a iesit o supa exceptionala.
Bucurati-va, este divina !

Ingrediente :                            

  • 1 gaina sau un cocos de tara
  • 3 morcovi
  • 2 radacini patrunjel
  • 2 radacini pastarnac
  • 1 ceapa
  • 2 buc ardei gras
  • 1 cartof
  • 1 telina mica cu tot cu frunze
  • 1 legatura patrunjel
  • 1 lingura sare
  • piper
  • 2 oua si gris pentru galuste
                                  
 Mod de preparare :  
1. Se spala si se portioneaza pasarea. Se pune la fiert in apa rece cu sare la foc domol, adunandu-se permanent spuma formata. Se va aduna cu mare atentie, altfel exista riscul ca supa sa nu ramana limpede, ci sa se tulbure. Carnea va fierbe in functie de cat de batrana este gaina, asadar, va trebui sa  verificam mereu. 

2.Cand s-au fiert, scoatem bucatile si strecuram zeama. In general, de la pasrea de curte, se strange foarta multa grasime. De aceea, eu nu folosesc tot lichidul rezultat, mai opresc o parte pentru a-l intrebuinta si la alte preparate, pastrandu-l la congelator.
3.Spalam si curatam zarzavatul.


4.Il punem la calit 1 minut in 4 linguri de grasime culeasa de deasupra, apoi adaugam toata zeama lasand sa fiarba cu capac 5 minute. Pentru ca eu folosesc doar o parte din supa in care a fiert pasarea, mai adaug acum putina apa. Nu stiu daca este corect, insa, mie nu-mi place sa folosesc toata grasimea formata la o singura supa, mi se pare multa.
5.Preparam galustile la fel ca la supa de rosii si lasam inca 5 minte pana se fierb, adaugand acum si ardeiul gras.
6.Tot procesul de fierbere nu trebuie sa dureze mai mult de 20 minute, altfel, orice supa sau ciorba isi pierde atat din gust cat si din calitate. Tot acum verificam daca are destula sare.
7.Stingem focul si adaugam patrunjelul tocat.

8.Se serveste fierbinte presarata cu putin piper.

Pofta buna !


2 comentarii:

  1. o m g este supa copilariei mele,doar ca nu stiam de ardei.o sa-l adaug si eu.fain de tot

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca ti-am trezit amintiri ! intr-adevar, supa este foarte buna, iar ardeiul ii da o aroma deosebita ! multumesc de vizita !

      Ștergere

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...