8 iulie 2013

Gem de caise



dulceata de caise

Din punctul meu de vedere, acesta este cel mai aromat si mai gustos gem.
Am gasit in piata caise romanesti, coapte, nu foarte moi, dar foarte parfumate . Pentru mine un gem reusit este cel la care fructele raman aproape intregi, nu se terciuesc. In consecinta, metoda folosita este aceeasi, variaza doar cantitatea de zahar in functie de dulceata fructelor.

Cam asa imi place.....sa se distinga jumatatile de caisa !

dulceata de caise
                             
                               
Ingrediente :
  • 2 kg caise 
  • 800 gr zahar
Mod de preparare :

1. Am spalat caisele si le-am curatat de samburi.
2. Intre timp am pus zaharul la fiert cu 150 ml apa pana ce siropul se leaga. Totul  dureaza aproximativ 30 minute.
3. Turnam apoi caisele peste sirop si incepem sa culegem spuma pe masura ce se formeaza. Amestecam din cand in cand ( sa nu se striveasca fructele ) avand grija sa nu se prinda. Eu am folosit o cratita cu fund dublu si n-am avut probleme.
4. Focul trebuie sa fie mai tare la inceput, cat culegem spuma, apoi il lasam la minim. Cand caisele s-au inmuiat si daca gemul este foarte lichid, scoatem din zeama pana ramane doar atat incat sa le acopere. Mai lasam 5 minute la fiert si e gata.
5. Siropul scos il mai putem fierbe pana incepe sa se ingroase, rezultand astfel un jeleu delicios.

                    


                  

Pofta buna !



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...