14 ianuarie 2014

Spaghete Carbonara



carbonara

Intreaga blogosfera culinara comenteza indelung daca reteta originala de spaghete carbonara contine sau nu smantana. Nu vreau sa intru in polemica cu nimeni, las la latitudinea fiecaruia alegerea ingredientelor. Dupa ce le-am preparat de multe ori, mi-am dat seama de faptul ca sunt destul de grele, asadar concluzia (mea) e una singura : le recomand fara smantana. Ies mai light si starea de dupa este mult mai confortabila.
Faceti abstractie ca am enumerat-o la ingrediente, eu asa le voi prepara de azi inainte, fara smantana.
Referitor la partea cu ouale crude, nu va ingrijorati, cand se combina cu spaghetele fierbinti, abia strecurate de apa in care au fiert, se coaguleaza aproape instantaneu. Dar nu-mi fac probleme din punctul asta de vedere, doar mancati Tiramisu !

Ingrediente :
  • 500 gr spaghete ( folosesc Barilla )
  • 2 linguri ulei de masline
  • 2-3 catei de usturoi
  • 250 gr bacon crud
  • 200 ml smantana lichida ( optional )
  • 3 galbenusuri
  • 200 gr grana padano ( sau parmezan )
  • frunze de salvie
Mod de preparare:

1. Baconul taiat felii  se pune la rumenit intr-o tigaie timp de 4-5 minute. Pentru un plus de aroma se adauga doi, trei catei de usturoi.
2. Galbenusurile se bat intr-un castron, se adauga smantana ( sau nu , daca le preferati fara ) si se amesteca cu parmezanul dat pe razatoarea mica. Se opresc 2-3 linguri de parmezan pentru decor.
3. Se fierb pastele cu 1 lingurita de sare conform instructiunilor de pe pachet, iar cand sunt gata se scurg bine si se toarna peste ele amestecul de parmezan si kaiserul rumenit bine. Se amesteca bine pana ce oul este bine coagulat. Cine doreste o aroma deosebita, poate adauga cateva frunze de salvie proaspata.Noua ne place mult aroma si se potriveste foarte bine.
4. Se servesc fierbinti.







Pofta buna !


6 comentarii:

  1. Imi plac! smantana cu 10% grasime este ca un iaurt grecesc de fapt ... Trebuie sa incerc ambele variante ca sa pot sa iti spun ca ai dreptate. Cred ca mi-ar placea in ambele variante.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa fiu sincera si eu le prefer cu smantana, insa ma supun majoritatii.

      Ștergere
  2. Delicioase! Si eu tot fara smantana le fac pentru ca sunt grozave si asa.

    RăspundețiȘtergere
  3. mi-am amintit sa te felicit pt observatia ca intr-adevar tiramisu se prepara cu oua crude. ... iar despre galbenusuri , toata lumea mananca maioneza si nu mai are "retineri"; sau sos cu ou si iaurt am facut de la Sidy pt shaorma. bine, ca nu mi-a reusit, a ramas lichid dar a zis ca a fost din cauza ca n-aveam blender vertical sau unul puternic

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti draguta Didi ! Chiar si eu m-am gandit de doua ori cand am facut salamul de cereale cu ciocolata, reteta din GoodFood care este cu oua crude. N-am regretat !

      Ștergere

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...