22 ianuarie 2013

Sos Caramel






Imi place mult caramelul. Mi-am propus de ceva vreme sa fac un tort la care sa se simta intens aroma de caramel. Asadar a trebuit sa prepar acest sos. Am gasit multe variante, cu zahar alb sau brun, cu sau fara frisca, cu sau fara sare sau vanilie sau apa. Am decis sa-l fac pe acesta in prima faza, urmand sa incerc si  alte retete.

 Ingrediente :

  • 200 gr zahar
  • 70 gr unt
  • 160 gr smantana din frisca 30% grasime ( am folosit Pilos de la Lidl )

Caramelizam zaharul avand grija sa nu-l ardem.
Avand focul la minim, adaugam untul si amestecam pana se topeste.
Turnam smantana si amestecam cu un tel. Mare grija, caci se ridica vapori si ne putem arde. Se lasa 3-4 minte la fiert pana sosul incepe sa faca spuma deasupra si incepe sa se lege. Nu trebuie lasat sa se ingroase foarte tare, fiindca pe masura ce se raceste, acesta se intareste.
In consecinta, in cazul in care folosim sosul pentru topping, lasam sa fiarba 1-2 minute. Chiar daca ramane destul de fluid, trebuie avut in vedere ca se intareste foarte mult odata cu racirea.......stiu ca ma repet, dar mi se pare foarte important. Pe de alta parte, daca vrem  sa realizam bombonele sau caramele, mai lasam pe foc inca 2-3 minute.

Spor la treaba !


Un comentariu:

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...